دانلود دعا از نوحه با صدا مداحی جدید مولودی روایت حکایت داستان حدیث ۹۰

دانلود جدیدترین نوحه مداحی ها مراثی روضه دعاهای زیبا با معنی احادیث حکایات روایات کمیل معراج بوی سیب ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ کریمی قطری ذاکر

دانلود دعا از نوحه با صدا مداحی جدید مولودی روایت حکایت داستان حدیث ۹۰

دانلود جدیدترین نوحه مداحی ها مراثی روضه دعاهای زیبا با معنی احادیث حکایات روایات کمیل معراج بوی سیب ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ کریمی قطری ذاکر

داستان سعد و پیامبر علیه السلام

حکایت سعد و پیامبر علیه السلام  


در ادامه مطلب

سعد و پیامبر علیه السلام 
مردى از پیروان پیامبر علیه السلام به نام (سعد) بسیار مستمند بود و جزء (اصحاب صفه ) (75) محسوب مى شد، و تمام نمازهاى شبانه روزى را پشت سر پیامبر صلى الله علیه و آله مى گذارد.
پیامبر صلى الله علیه و آله از فقر سعد متاءثر بود، روزى به او وعده داد اگر مالى بدستم بیاید ترا بى نیاز مى کنم . مدتى گذشت اتفاقا چیزى به دست نیامد، و افسردگى پیامبر صلى الله علیه و آله بر وضع مادى سعد بیشتر شد. در این هنگام جبرئیل نازل شد و دو درهم با خود آورد و عرض کرد: خداوند مى فرماید: ما از اندوه تو به واسطه فقر سعد آگاهیم ، اگر مى خواهى از این حال خارج شود دو درهم را به او بده و بگو خرید و فروش ‍ کند.
پیامبر صلى الله علیه و آله دو درهم را گرفت ؛ وقتى براى نماز ظهر از منزل خارج شد، سعد را مشاهده کرد که به انتظار ایشان بر در یکى از حجرات مسجد ایستاده است .
فرمود: مى توانى تجارت کنى ؟ عرض کرد: سوگند به خدا که سرمایه ندارم ؛ پیامبر صلى الله علیه و آله دو درهم را به او داد و فرمود: سرمایه خود کن و به خرید و فروش مشغول شو.
(سعد) پول را گرفت و براى انجام نماز به مسجد رفت و بعد از نماز ظهر و عصر به طلب روزى مشغول شد.
خداوند برکتى به او داد که هر چه را به یک درهم مى خرید دو درهم مى فروخت ؛ کم کم وضع مالى او رو به افزایش گذاشت ، به طورى که بر در مسجد دکانى گرفت و کالاى خود را آنجا مى فروخت .
چون تجارتش بالا گرفت ، کارش از نظر عبادى به جائى رسید که بلال اذان مى گفت : او خود را براى نماز آماده نمى کرد با اینکه قبلا پیش از اذان مهیاى نماز مى شد.
پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: سعد دنیا ترا مشغول کرده و از نماز باز داشته است ، مى گفت : چه کنم اموال خود را بگذارم ضایع مى شود، مى خواهم پول جنس فروخته را بگیرم و از دیگرى متاعى خریدم جنس را تحویل بگیرم و قیمتش را بدهم .
پیامبر صلى الله علیه و آله از مشاهده اشتغال سعد به ثروت و بازماندنش از بندگى افسرده گشت ، جبرئیل نازل شد و عرض کرد: خداوند مى فرماید: از افسردگى تو اطلاع یافتیم ، کدام حال را براى سعد مى پسندى ؟
پیامبر صلى الله علیه و آله گفت : حال قبلى برایش بهتر بوده ، جبرئیل هم گفت : آرى علاقه به دنیا انسان را از یاد آخرت غافل مى کند؛ حال دو درهمى که به او دادى از او پس بگیر. پیامبر صلى الله علیه و آله نزد سعد آمده و فرمود: دو درهمى که به تو داده ام بر نمى گردانى ؟
عرض کرد: دویست درهم خواسته باشید مى دهم ، فرمود: نه همان دو درهمى که گرفتى بده سعد پول را تقدیم پیامبر صلى الله علیه و آله کرد. چیزى از زمان نگذشت که وضع مادى او به حال اول برگشت .(76)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد