دانلود دعا از نوحه با صدا مداحی جدید مولودی روایت حکایت داستان حدیث ۹۰

دانلود جدیدترین نوحه مداحی ها مراثی روضه دعاهای زیبا با معنی احادیث حکایات روایات کمیل معراج بوی سیب ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ کریمی قطری ذاکر

دانلود دعا از نوحه با صدا مداحی جدید مولودی روایت حکایت داستان حدیث ۹۰

دانلود جدیدترین نوحه مداحی ها مراثی روضه دعاهای زیبا با معنی احادیث حکایات روایات کمیل معراج بوی سیب ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ کریمی قطری ذاکر

روایات درباره قران - قرآن

حدیث احادیث درمورد داستان حکایت حکایات روایات درباره قران - قرآن


در ادامه مطلب

قرآن 
قال الله الحکیم : ( ان هذاالقرآن یهدى للتى هى اءقوم ) (اسراء: آیه 9)
:همان این قرآن به استوارترین طریق هدایت مى کند.
پیامبر صلى الله علیه و آله : ما آمن بالقرآن من استحل محارمه (612)
:ایمان به قرآن نیاورده است کسى که حرام آنرا حلال بشمارد.
شرح کوتاه :
قارى قرآن احتیاج به سه چیز دارد: قلب خاشع و بدن فارغ از مشاغل و جاى خالى از اغیار.
پس هر وقت قارى قلبش براى خدا خاشع شد، هر آینه شیطان رجیم از او دور خواهد شد.
و چون از اسباب دنیویه فارغ باشد موجب تجرد قلب براى قرائت قرآن مى شود. و چون جاى خلوت براى قرائت اختیار کند، آنگاه روحش با خداوند انس مى گیرد، و حلاوت مکالمه با خداوند را مى یابد و انواع الطاف و کرامات از قرآن برایش آشکار خواهد شد.(613)


1 - توجه به خلق یا خالق 
شخص همواره ملازم در خانه عمر بن خطاب بود. به خانه او مى آمد تا کمکى مادى نصیبش شود. عمر از دست او خسته شده و به او گفت : اى آقا به در خانه خدا هجرت کرده اى یا به در خانه عمر؟ برو قرآن بخوان و از تعلیمات قرآن بیاموز، که تو را از آمدن به درب خانه ام بى نیاز مى سازد.
او رفت ، و ماهها گذشت و دیگر نیامد. عمر جستجو کرد و اطلاع پیدا کرد که او از مردم دورى کرده و در جاى خلوتى به عبادت اشتغال دارد.
عمر به سراغ او رفت و به او گفت : مشتاق دیدار تو شدم (و آمدم از تو احوال بپرسم )، فلانى بگو بدانم ، چه چیزى سبب شده که از ما دور گشتى و بریدى ؟!
او در پاسخ گفت : قرآن خواندم ، قرآن مرا از عمر و آل عمر بى نیاز ساخت . عمر گفت : کدام آیه را خواندى که چنین تصمیم گرفتى ؟
او گفت : قرآن مى خواندم ، به این آیه رسیدم (و فى السماء رزقکم و ما توعدون ، روزى شما با همه وعده ها که بشما دادند در آسمان (بامر خدا مقدر) است (614).)
با خود گفتم : رزق و روزى من در آسمان است ولى من آن را در زمین مى جویم ، پس براستى بد مردى هستم . عمر از این سخن تحت تاءثیر قرار گرفت و گفت : راست مى گوئى (615).


2 - پیامبر و قرآن 
یکى از ویژگیهاى عرفانى پیامبر صلى الله علیه و آله ماءنوس بودن با قرآن بود. سعد بن هشام گوید: نزد عایشه همسر رسول خدا صلى الله علیه و آله رفتم و از اخلاق آن حضرت پرسیدم ؛ او بمن گفت : آیا قرآن مى خوانى ؟ گفتم : آرى ، اخلاق رسول خدا (مطابق ) قرآن است .
آهنگ صداى رسول خدا صلى الله علیه و آله چنان بود که قرآن را از همه مردم زیباتر و دلرباتر مى خواند. چنانکه انس بن مالک خدمتکار پیامبر صلى الله علیه و آله مى گوید: رسول خدا صلى الله علیه و آله هنگام خواندن قرآن ، آهنگ صدایش را مى کشید.
ابن مسعود که از کاتبان وحى بود، مى گوید یک روز رسول خدا صلى الله علیه و آله به من فرمود: مقدارى قرآن بخوان تا من گوش کنم .
من سوره مبارکه نساء را مى خواندم تا رسیدم به آیه 41
(و کیف اذا جئنا من کل امة بشهید و جئنا بک على هؤ لاء شهیدا : چگونه باشد آن هنگام که از هر امتى گواهى آریم و تو را براى این امت بگواهى خواهیم ).
همین که این آیه قرائت شد، دیدم چشمان رسول خدا صلى الله علیه و آله پر از اشک شد، سپس فرمود: (دیگر بس است )(616).


3 - احمد بن طولون 
احمد بن طولون یکى از پادشاهان مصر بود. وقتى که از دنیا رفت از طرف حکومت وقت ، یک قارى قرآن را با حقوق زیادى اجیر کردند تا روى قبر سلطان قرآن بخواند. روزى خبر آوردند که قارى ، ناپدید شده و معلوم نیست به کجا رفته ! پس از جست و جوى زیاد او را پیدا کردند و پرسیدند: چرا فرار کردید؟ جراءت نمى کرد جواب بدهد، فقط مى گفت : من دیگر قرآن نمى خوانم .
گفتند: اگر حقوق شما کم است دو برابر این مبلغ را به تو مى دهم ! گفت : اگر چند برابر هم بدهید نمى پذیرم . گفتند: دست از تو بر نمى داریم تا دلیل این مساءله روشن شود. گفت : چند شب قبل صاحب قبر احمد بن طولون به من اعتراض کرد که چرا بر سر قبرم قرآن مى خوانى ؟
گفتم : مرا این جا آورده اند که برایت قرآن بخوانم تا خیر و ثوابى به تو برسد.گفت : نه تنها ثوابى از قرائت قرآن به من نمى رسد، بلکه هر آیه اى که مى خوانى آتشى بر آتش من افزوده مى شود، به من مى گویند: مى شنوى ؟ چرا در دنیا به قرآن عمل نمى کردى ؟ بنابراین مرا از خواندن قرآن براى آن پادشاه بى تقوا معاف کنید(617).


4 - پانصد قرآن بالاى نیزه 
در صفین چون موقعیت شامیان بخطر افتاد و معاویه احساس شکست نمود، با عمروعاص به مشورت پرداخت که چه کند تا از شکست حتمى نجات یابد. عمروعاص پیشنهاد داد: هر که قرآنى دارد بالاى نیزه بلند کند و مردم عراق را به حکومت قرآن بخوانید.
ابوطفیل از اصحاب امام مى گوید: صبح لیلة الهریر مشاهده کردیم که جلو سپاهیان شام چیزهائى شبیه پرچم دیده مى شود. چون هوا روشن شد، ملاحظه کردیم که قرآنها را روى نیزه بسته اند، و قرآن بزرگ مسجد شام را روى سه نیزه نصب کرده و ده نفر آن را بلند مى کنند، و در هر یک از پنج قسمت لشکر صد قرآن و مجموعا پانصد قرآن را در بالاى نیزه ها مقابل سپاه عراق قرار دادند و چنین شعار مى دادند: خدا را خدا را درباره دینتان این کتاب خدا است حاکم میان ما و شما(618).
امام على علیه السلام فرمود: خدایا تو مى دانى که هدف اینها قرآن نیست ، تو خود میان ما و اینها حکم کن که تو حاکم بر حقى .
عمل مردم شام موجب شد که در میان اصحاب امام اختلاف ایجاد شد، دسته اى ساده اندیش گفتند: دیگر براى ما جنگیدن جایز نیست ، که اینها ما را به کتاب خدا مى خوانند. دسته دیگر گفتند: کار معاویه حیله است و نباید فریب خورد. این اختلاف سبب گردید که معاویه از جنگ خلاص شد و به مقصود خود رسید(619).


5 - ناپلئون 
ناپلئون روزى درباره مسلمین فکر کرد و پرسید: مرکز آنان کجاست ؟ گفتند: مصر. وقتى با یک مترجم به کشور مصر مسافرت کرد، و به کتابخانه وارد شد. مترجم قرآن را باز کرد و این آیه آمد: (براستى که دین قرآن هدایت مى کند بآنچه درست و محکمتر است و بر مؤ منان بشارت مى دهد(620))، وقتى مترجم این آیه را براى او خواند و ترجمه کرد؛ از کتابخانه بیرون آمد و شب را تا صبح بفکر این آیه بود. صبح باز به کتابخانه آمد و مترجم آیاتى دیگر از قرآن را برایش ترجمه کرد.
روز سوم هم مترجم از قرآن براى او ترجمه کرد و خواند. ناپلئون از قرآن سئوال کرد. گفت : اینان معتقدند که خداوند قرآن را بر پیامبر آخرالزمان محمد صلى الله علیه و آله نازل کرده است و تا قیامت کتاب هدایت آنان است .
ناپلئون گفت : آنچه من از این کتاب استفاده کردم اینطور احساس نمودم که (اول ) اگر مسلمین از دستورات جامع این کتاب استفاده کنند روى ذلت نخواهند دید. (دوم ) تا زمانیکه قرآن بین آنها حکومت کند، مسلمانان تسلیم ما غربیها نخواهند شد؛ مگر ما بین آنها و قرآن جدائى بیفکنیم .(621)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد