دانلود دعا از نوحه با صدا مداحی جدید مولودی روایت حکایت داستان حدیث ۹۰

دانلود جدیدترین نوحه مداحی ها مراثی روضه دعاهای زیبا با معنی احادیث حکایات روایات کمیل معراج بوی سیب ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ کریمی قطری ذاکر

دانلود دعا از نوحه با صدا مداحی جدید مولودی روایت حکایت داستان حدیث ۹۰

دانلود جدیدترین نوحه مداحی ها مراثی روضه دعاهای زیبا با معنی احادیث حکایات روایات کمیل معراج بوی سیب ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ کریمی قطری ذاکر

هفتم صفر سال 128 هجرى قمرى - روی دادهای مهم

هفتم صفر سال 128 هجرى قمرى - روی دادهای مهم


در ادامه مطلب

هفتم صفر سال 128 هجرى قمرى
میلاد مسعود امام موسى کاظم علیه السّلام ، امام هفتم شیعیان
امام موسى کاظم علیه السّلام در هفتم صفر سال 128 هجرى قمرى در اءبوا(محلى میان مکه و مدینه ) دیده به جهان گشود و با نور خود جهان هستى را روشن کرد.
پدرش امام جعفر صادق علیه السّلام امام ششم شیعیان ، و مادرش حمیده بربریه ، معروف به حمیده مصفاة است .
امام موسى بن جعفر علیه السّلام ملقب به کاظم ، صابر، صالح ، امین و عبد صالح است و کنیه شریف او، ابوابراهیم ، ابوالحسن و ابوعلى است که در میان محدثان به ابوالحسن اوّل معروف است .(60)
امام کاظم علیه السّلام در مکتب علمى و معنوى پدرش امام جعفرصادق علیه السّلام پرورش یافت و در میان علویان که نخبگان امت اسلام و پاک ترین ریشه هاى انسانى بودند، به بزرگى و شرافت نایل آمد. به طورى که پس از شهادت پدرش ‍ امام جعفرصادق علیه السّلام در شوال 148 قمرى ، به مقام عظماى ولایت و امامت رسید و اکثر یاران و اصحاب پدرش به امامتش اقرار و اعتراف کردند.
امام کاظم علیه السّلام در عصر حکومت مروان بن محمداموى (معروف به مروان حمار) که آخرین خلیفه امویان بود، به دنیا آمد و در آن زمان جنبش عظیمى بر ضد امویان ، جهان اسلام را فراگرفته بود و سرانجام در محرم سال 132 قمرى با کشته شدن مروان حمار، حکومت 98 ساله امویان به پایان آمد و بنى عباس که شاخه اى از هاشمیان بودند، حکومت مسلمانان را به دست گرفتند. آنان گرچه قیام خویش را با عنوان ( الرّضا من آل محمّد صلّى اللّه علیه و آله ) آغاز کرده و به پیروزى رسانیده بودند ولى پس از به دست گرفتن قدرت ، علویان را که تنها بازماندگان خاندان پیامبر صلّى اللّه علیه و آله بودند، از سیاست و حکومت به کنارى نهادند.
بنى عباس ، به ویژه منصوردوانقى (دومین خلیفه عباسى ) مبارزه بى امانى با سادات حسنى و سادات حسینى در پیش گرفتند و چون آنان را رقیبان اصلى و جدى خود مى دانستند، تلاش کردند تا آنان را به طور کلى ریشه کن نمایند.
امام موسى کاظم علیه السّلام در مدت عمر شریف خویش ، علاوه بر حکومت مروان بن محمداموى ، حکومت ستم گرانه پنج تن از عباسیان (یعنى : سفاح ، منصور، مهدى ، هادى و هارون ) را تحمل کرد.
آن حضرت چند بار در عصر مهدى ، هادى و هاروى از مدینه به بغداد فراخوانده شد و مورد آزار و شکنجه هاى حکومتى قرارگرفت .
امام موسى کاظم علیه السّلام در 20 سالگى به امامت رسید. مدت امامت آن حضرت ، 35 سال بود و امامت آن حضرت مصادف بود با خلافت و حکومت هاى پى درپى منصور، مهدى ، هادى و هارون الرشید.
آن حضرت جمعا به مدت 14 سال ، به روایتى 7 سال و به روایت دیگر 4 سال از عمر شریف خود را در زندان هاى عباسیان گذرانید.
سرانجام در 55 سالگى ، در بیست وپنجم رجب سال 183 قمرى در زندان سندى بن شاهک در بغداد، به دستور هارون مسموم گردید و بر اءثر این مسمومیت به شهادت نایل آمد.
بدن شریف آن حضرت را پس از شهادت ، از زندان بیرون آورده و در مقابر قریش در حوالى بغداد، که هم اکنون معروف به کاظمین است ، دفن نمودند.(61)
صاحب کشف الغمه ، در توصیف امام هفتم شیعیان چنین آورده است :
او، پیشوایى کبیرالقدر، عظیم الشاءن و کثیرالتهجد بود. در اجتهاد، تلاش فراوان و در عمل کوشش تمام مى نمود. کرامت هایش براى همگان مشهود بود. در عبادت هایش مواظب طاعات بود. در شب ، بیدار و به سجده و عبادت مى پرداخت و در روز، روزه دار بود و تصدق مى کرد. به خاطر بردبارى زیاد و بخشش از خطاکاران ، به کاظم (فروبرنده خشم ) معروف گردید. در برابر بدى ها، نیکى مى کرد و از جنایت جنایت کاران مى گذشت . به خاطر کثرت عبادت ، عبدصالح خوانده شد. در عراق به باب الحوائج الى الله معروف گردید و برآورده شدن نیازها و حاجت هاى توسل جویان به کرامت ها و مقام هاى وى بستگى تمام یافت و عقل در آن امور به حیرت و علم به حیرانى افتاد. به همین جهت ، عقل و علم حکم مى کنند که او در نزد پروردگار داراى مقام و قدم صدق است و این ، هم چنان تداوم دارد.(62)
اَلسّلامُ عَلیک یا بابَ الحَوائج الى اللّه ، یا حُجّة اللّه عَلى خَلقِه ، یا مَولاىَ مُوسَى بن جَعفر (عَلَیه وَ على آبائه الطّاهرین وَ على اءبنائه المَعصُومین آلاف التحیة و السّلام ) و رحمة الله و برکاته .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد